2019.01.20.

Funchal Madeira / 2019.01.20.

Január elején gondoltuk, hogy elegünk van a télből és elugrunk megnézni az örök tavasz szigetét, Madeirát.
Első utunk Lisszabonba vezetett ahova este értünk oda, a gép Madeirára pedig csak reggel indult, így éjszaka felfedeztük a várost. A lépésszámlálóm sose mutatott még annyit, mint aznap éjszaka, több mint 30 km-t gyalogoltunk de minden méter megérte. Finomakat ettünk, ittunk, sokat nevettünk és reggel indultunk is tovább.
Mivel Madeira reptere a világ legveszélyesebb repterei között van, ezért volt bennünk egy kis félelem leszállásnál, de csont nélkül megérkeztünk.
Madeira valami csodálatos hely. Nekem miközben mentünk valahova autóval minden második szavam azt volt hogy “de szép!” ezzel kicsit őrületbe is kergetve a barátaimat. A tengerparton mindig gyönyörű idő volt, a hegyekben (1300m) viszont alig láttunk valamit a ködtől és esőtől. Utolsó nap elmentünk a sziget másik végébe, és az ottani táj tetszett nekem a legjobban. Csodálatos tenger, sziklák, igaz tériszonyosoknak nem ajánlott a terep, de abszolút megéri a látvány.
A szállásunk első osztályú volt, az ablakból kávézva láttuk a tengert és a napfelkeltét. Modern szobák, tv, konyha mindennel felszerelve. A szállástól nem messze az egyik pizzázóban olyan finom pizzát ettem, hogy máig visszasírom.
Ja, és ha már ott voltunk, futottunk is. Én egy rövidebb távon indultam, de az is nagyon szép útvonalon ment a városban, igaz kicsi szint volt benne, kevés frissítőponttal, de túléltem. A póló meg az érem és a hangulat kárpótolt a 30 fokos melegért.
Sokat kirándultunk, sétáltunk de így sem sikerült mindent megnézni pár nap alatt, úgyhogy én még mindenképpen vissza szeretnék menni.
Hazafelé Portóban szálltunk át, ott is volt pár óránk sétálni, és én bementem a híres Livraria Lello-ba is.
Madeira szerintem mindegyikünknek maradandó élmény marad, ahova öröm lenne visszatérni.